HyperWorks Virtual Wind Tunnel

Portfolio item page

Project Details

HyperWorks Virtual Wind Tunnel este o soluție verticală pentru aerodinamica exterioară. Fluxul de lucru raționalizat, în combinație cu raportarea automată a rezultatelor personalizate, asigură timpi rapizi de întoarcere în timpul ciclului de dezvoltare.

Altair HyperWorks Virtual Wind Tunnel este o aplicație verticală adaptată pentru studii aerodinamice externe. Conceput în funcție de nevoile utilizatorilor, interfața grafică a utilizatorului oferă acces facil la strategiile de definire a problemelor și soluții. Generarea de rapoarte automatizate și personalizabile după fiecare test de simulare oferă o metodă consistentă pentru evaluarea designului. HyperWorks Virtual Wind Tunnel se integrează fără probleme cu alte produse Altair.

Beneficii

Solver CFDexact, robust și scalabil

HyperWorks VWT este alimentat de soluția Altair pentru calculul dinamicii fluidelor, AcuSolve®, un solver general de fluxuri pe bază de elemente finite, care asigură timpi rapizi de întoarcere, precizie și robustețe.

Arhitect pentru execuția paralelă pe sisteme computerizate cu memorie distributivă și distribuită, folosind o tehnică de paralelizare hibridă, AcuSolve oferă soluții tranzitorii și staționare rapide și eficiente pentru rețele nestructurate și este capabil să masoare pe un număr mare de nuclee de procesare.

HyperWorks VWT utilizează tehnologia Reynolds-Navred-Stokes (RANS) și tehnologia de simulare detașată (Detached-Eddy Simulation- DES) pentru a modela fluxurile turbulente și a prezice câmpul de curgere. Tehnologia DES combină tehnologia RANS cu tehnică de reglare fină pentru modelare în apropierea zidurilor și a straturilor de graniță atașate, cu capacitatea unei simulări puternice îndoite (large-eddy simulation -LES) de a modela regiunile separate în spatele vehiculului. Rezultatele aerodinamice exterioare exacte sunt atinse atât pentru simularea la starea de echilibru folosind metoda RANS atunci când fizica permite și simularea tranzitorie folosind abordarea DES.

Capacitățile de interacțiune a structurii fluide ale AcuSolve (fluid structure interaction – FSI) sunt incluse în VWT pentru a sprijini studiile componentelor flexibile într-un câmp de flux extern.

Piese rotative, de exemplu roțile sunt modelate prin prescrierea unei viteze tangențiale a peretelui pentru a include efectele de rotație în simulare. Pentru industria auto, schimbătoarele de căldură sau condensatoarele sunt modelate cu un model de material poros pentru a lua în considerare scăderea presiunii prin componente. Materialul fluid utilizat în timpul simulării este definit prin densitate și viscozitate și poate fi adaptat pentru a modela, de exemplu, apă sau aer la o temperatură specifică.

Meshing Avansat

HyperWorks VWT vine cu un mesher de volum nestructurat rapid și eficient, inclusiv cu generarea de straturi de graniță. Zonele de rafinare a mesh-urilor definite de utilizator sunt utilizate pentru a crea o plasă de volum rafinată local pentru a capta fenomene importante de flux, de exemplu trezirea unui vehicul sau a unei clădiri. Parametrii de plasare a stratului delimitator pot fi definiți global sau parțial pentru a avea un control maxim asupra numărului total de elemente și a utiliza straturi rafinate numai în regiunile unde este necesar. Controlul volumului pentru o analiză externă a aerodinamicii auto (inclusiv partea inferioară a caroseriei, compartimentul inferior și straturile marginale) se realizează, în general, în câteva ore.

Procese de lucru foarte automatizate și optimizate

VWT vine cu un mediu de utilizare prietenos și intuitiv. Este un mediu all-in-one în care utilizatorii pot importa mesh-urile de suprafață (mesh-uri etanșe), pot stabili problema, pot prezenta simularea și pot obține un raport final.

Procesul de configurare este foarte automatizat, cu un număr minim de parametri și fără compromiterea calității soluției. Controale suplimentare asupra diverșilor parametri sunt furnizate în mediul de utilizare.

Simularea poate fi ușor depusă la sistemele computerizate de înaltă performanță pentru a accelera operațiile de memorie și de calcul intensiv, cum ar fi mesh-ul volumelor, soluționarea și postprocesarea.

Un raport care conține configurarea problemei, statisticile și rezultatele mesh-urilor sunt generate automat după finalizarea simulării. În plus, post-procesarea avansată a CFD poate fi efectuată pentru vizualizarea de date CFD cea mai complexă și mai mare, interactiv sau prin modul de procesare discontinuă.

Capabilităţi

Pre-procesare

  • Meshing
    • Setări predefinite ale mesh-urilor disponibile, grosier / mediu / fin
    • Zone de rafinare a volumelor definite de utilizator, de asemenea pentru piese individuale
    • Parametrii Layer Limit (BL) definiți de utilizator, global sau parțial.
    • Excluderea părților din creșterea BL pentru a reduce numărul total de elemente
    • Algoritmi avansați de interfață BL pentru a trata geometria complexă
  • Setarea analizei
    • Definirea roților rotative sau a radiatoarelor cu câteva clicuri de mouse
    • Opțiune pentru deplasarea solului tunelului aerian
    • Calcularea automată a zonei de referință frontală a vehiculului

Solver

  • Bazat pe soluția CFD Altair, AcuSolve
  • Cerințe scăzute la calitatea elementului
  • Scalabilitate ridicată chiar și pentru raportul dintre nodul de mesh și nodul calculat
  • Capabilități robuste de Fluid-Structură-Interacţiune (FSI)
  • Simulare tranzitorie și staționară
  • Modelarea turbulențelor RANS și DES

Post-Processing

  • Generarea automată a rapoartelor de conținut
  • Rezumatul setării cazului
  • Statistici de mesh
  • Rezultate numerice, de exemplu coeficientul de tracțiune sau grafice y+
  • Secțiuni definite de utilizator cu grafice de contur
  • Puncte de sondare definite de utilizator pentru a monitoriza evoluția câmpului de flux într-o anumită locație

Galerie

 

 

Back to Top